Inicio » Noticias » Actualidad regional

Primel Assamblea pal huturu el estremeñu

El Viernis mos ajuntémus pocus, pero pa prantal la simienti no eran mestel mas. Acuyerun escrevioris, representantis d’associacionis, professoris, filólogus, políticus i amantis la cultura estremeña. El ordin el dia tocava quatru puntus, en cuyus dos primerus mos espaceémus bastanti.

El primeru d’ellus diva a tentu las associacionis i el associacionismu. Propusimus la criacion duna cabecera que sirva de referéncia a tolas associacionis culturalis segunderas a las muestras entencionis. Por mé d’ellu se puei almenistral mejol el haci trebaju qu’avemus i favorecel la concéncia social.

En drentu d’esta cabecera divan a enfuncional cordinás pressonas i associacionis que hata el momentu queavan desapartás, que se relanci el estremeñu i lo estremeñu enos meyus. Mesmu propusun la criacion duna revista a tentu lo estremeñu i una editorial pa librus ena muestra léngua.

Alogu, eno que toca al segundu puntu, a tentu la unificacion el estremeñu, comenté que es mestel avel una varieá de estremeñu a la que tola genti puea agarral-se, que se puea deprendel i escrevil de horma unitária, en baju duna mesma gramática, sin que ellu suponga la perda el palraeru local. De los assestentis, la huerça d’ellus vidun nesseçáriu avel un estremeñu estanda si se quiel que se conselvi la léngua. De raspahilón se mentó el tema quartu, atijau a estu que izimus, que es la criacion dun grupu o un organismu que cúdii del estremeñu, propusiendu una norma gramatical i ortográfica, pero por andal tardius no mos vagó pa concretal ná al respetivi.

Eno tocanti al puntu tres, al tentu del estremeñu ena educacion i del su deprendizagi en escuelas i estitutus apeninas se hizun angunas referéncias, pos lo prencipal hue la custion de associal-mos pa prencipial a trebajal cordinaus.

Esta primel queá pa tenteal la custion el estremeñu á siu bastanti possitiva, enque no se destrujun conclusionis terminantis. Hizimus propuesta duna nueva assamblea abierta pal 21 Jeneru del añu qu’entra ena que á si poemus tratal la costitucion la diretiva d’essa cabecera i tamien proyetal en un dia primavera un alcuentru cultural que mos sirva de enceti a la celebracion la estremeñiá por tola muestra muestra.

1 comentario

Comentarios cerrados.