Mantente siempre al día con las últimas novedades de Garrovillas de Alconétar y accede al catálogo completo de fotografías en Alkonetara.

¡Explora, conecta y disfruta de nuestra rica historia visual!
Inicio » Generales » La Laguna » Volviendo al analisis etimológico

estamus a seta o a rolex

#107151
saavedra
Superadministrador

Esti jilu empezo comu analisis etimoligicus de las palabras y al final s’ha convertiu en un monográficus de juegus. Pos vamos a seguil.

Lo del verdugu consitía en jugal con un guesu  (creu que era la tibia de algún animal lanar) y se tiraba pa’riba y según kaia había cuatru posicinis, el rey, el verduru, el pan y el vinu, y ka jugaol tenía un papel el rey mandaba el verdugu pegaba con el cinturon ¡mira que eramus brutinus eh!, el pan se salvaba y al que caia vinu zurriagazu que te crio, en otrus lugaris se le llama la taba.

En referenti a la mula habia muchas variantis una de la más popularis era cuandu la mula se iba alejandusi del punto que se tenía que saltal y tenía llegar hasta ella y saltarla, se poia decil: media, o entera, o dos media y una entera y así sucesivamenti. Otra era jugal de «a cardus» que consistia en cualdu estabas encima de la mula con el pie derechu (que es el que pasa por la parti del traseru) de dabas un cardu -o sea una especie de pata comu si fuera una espuela- y tambien existian varios gradus del cardu según se tuviera más o menus compasión con él que estaba de mula. Otra varianti era que a través de los numirus se iba cantandu había que jadel distintas cosas, pongu algún ejempru que m’acuerdu y posiblimenti esté confundiu : primera ?????, segunda culá que te junda, tercera jinca la roilla en tierra, cuarta cula que te parta, quinta espoliqui….Y otra varianti era ponelsi unu de burru nolmalmenti agarrau a una reja y había que il subiendusi encima y el que se caia la jinkaba.

Claru que estu si se jugara hoy posiblimenti algún pairi denunciara algún muchachu por maltratu, pero entincih era lo que había.

Otru día si alguien no lo cuenta contaré  lo de la «madri de los peligrus». ¡Ha y por ciertu! esu que jadin hoy loh fubolista que ganan mucho que le llaman jadel una paré, pos esu donde mejol y primeru se jidu fue en la calleja del juertu de cagal, y consistía en pegal con el balón contra la paré de la calleja y volvel a cogel el balón anti que el otru, y de hay vien lo de jadel la paré, así que no se crean loh entrenaoris esus d’hoy en día que han inventau ná.

Mantente siempre al día con las últimas novedades de Garrovillas de Alconétar y accede al catálogo completo de fotografías en Alkonetara.

¡Explora, conecta y disfruta de nuestra rica historia visual!